STRANKA HRVATSKOG ZAJEDNIŠTVA
PODRUŽNICA POLIČNIK
PRIOPĆENJE
ZA JAVNOST
PROIZVODNJA I NATALITET
Raspelo u mjestu Poličnik kakvo je bilo
prije nego je zajedno porušeno skupa s postoljem
Proizvodnja, rad i rađanje
uzajamno se uvjetuju, uzrok-posljedica, nema slučajnosti.
Pouka radi ravnanja može
poslužiti Općina Poličnik.
Potresi
koji su se dogodili u Općini Poličnik uzrokovani su vlastodršcima kao
produženim rukama okupatora koji su ih instalirali.
Pomoću
njih su se urušavale vrijednosti u Općini Poličnik, što je očigledno i danas.
Poličkom
načelniku i njegovim mentorima je posao da kaotično stanje u Općini Poličnik
zamagljuju, kako bi zaobišli nerad i pad nataliteta u Općini Poličnik.
Psihologijom
za mase, demagogijom uvjeravaju mještane Općine Poličnik dok im rasprodaju
djedovinu.
Proizvodnja,
sveukupna, u Općini Poličnik je uništena, posljedica toga jest drastičan pad
nataliteta, što je pouka svim općinama i gradovima u Hrvatskoj.
Dakle,
nema proizvodnje – nema rađanja – nema života.
OPĆINA POLIČNIK - KAKO RASPRODAJE PROSTOR U POSLOVNIM ZONA MA, TAKO SE
POVEĆAVA I NEZAPOSLENOST
Sada je u općini Poličnik nezaposleno 388
osoba
Općina
Poličnik je u poslovnim zonama predvidjela toliko prostora da bi se u istim
moglo zaposliti desetke tisuća djelatnika. Općina ima samo 4448, a cijela Zadarska županija ima 170.398 stanovnika.
Središnja
država je u uređenje tih zona ulupala ogromna financijska sredstva kojima se
također gubi svaki nadzor i trag. Besramno je da se u investicije, kao što su
projekti zona, izgubi svaki trag uložena novca poreznih obveznika. Država je u
zone bez nadzora uložila zemljište i financijska sredstva za uređenje.
Općina
Poličnik slovi kao najuspješnija u Zadarskoj županiji iz razloga što je prodala najviše prostora u poslovnim zonama.
Drži primat isključivo po ukupnom prihodu od prodaje prostora u poslovnim
zonama.
U
poslovnim zonama nisu otvorili niti jedan proizvodni pogon, već samo skladišta
koja zjape prazna i u kojima nema zaposlenih.
Sada je u općini Poličnik nezaposleno 388 osoba, a od toga 25 s višom i
visokom stručnom spremom te s time općina ima jednu od većih stopa
nezaposlenosti u Zadarskoj županiji.
FIKTIVNA PRODAJA POLJOPRIVREDNOG DOBRA
LUG?
Uvidom
u godišnji obračun Proračuna Zadarske županije za 1998. godinu, Službeni
glasnik br. 5, od 23. srpnja 1999. godine utvrđeno je da Zadarska županija nema
nikakvih prihoda od prodaje poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu države.
Iste
godine (1998. godine) Zadarska županija objavila je javni natječaj u Vjesniku o prodaji državnog poljoprivrednog dobra
Lug (36 hektara oranica) u općini Poličnik, a kojega je kupio Ivan Strika i koje je bilo u posjedu Farme Bokanjac, a na kojem
se proizvodilo povrće.
Postavlja
se pitanje je li Zadarska županija izdala Ivanu Striki fiktivnu potvrdu da su izmirene sve obveze i da
se može uknjižiti na poljoprivredno dobro Lug čime je oštećena Republika
Hrvatska za više milijuna kuna. Pitanje se postavlja iz razloga što u godišnjem
obračunu Proračuna Zadarske županije za 1998. godinu nema nikakvih prihoda od
prodaje poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu države kada je i bila prodaja Poljoprivrednog
dobra Lug.
Natječaj prodaje poljoprivrednog dobra
Lug je bio namještaljka
Posljedice
koje je izazvala vladajuća stranka u općini Poličnik na čelu s Davorom Lončarom zadnjih dvadeset
godina su zapuštena i neobrađena polja, što se očituje preko ogromnog
poljoprivrednog imanja Lug gdje je moglo biti zaposleno oko 100 ljudi u proizvodnji
povrća i drugih poljoprivrednih kultura.
Pojedinci
Hrvati su bez srama samo zbog osobnih koristi, pomoću „kumova“ u Zadarskoj
županiji, kupili zemljišta s ciljem da ih preprodaju za desetke puta skuplje.
Tako je u općini Poličnik Ivan Strika
kupio 1998. godine ogromno imanje Lug (36 hektara oranica) koje je bilo u posjedu farme Bokanjac, a na kojem
se proizvodilo povrće.
Farma Bokanjac je bila pravni sljednik bivšeg Poljoprivrednog kombinata Zadar koji je bio
uzor za poljoprivrednu proizvodnju u Zadarskoj županiji, a imao je 1990. godine
1989 (tisuću devetsto osamdeset devet) zaposlenih radnika.
Prošlo
je više od 15 godina od završetka rata, ali i dalje je neobrađeno
poljoprivredno dobro Lug koje je u pretvorbi privatizirano
pod nerazjašnjenim okolnostima. Kriminalne skupine iskorištavale su
tadašnje stanje ulazi li poljoprivredno dobro Lug u pretvorbu ili ne. U toj atmosferi vodilo ih je samo jedno: tko
ugrabi više – bolje kotira.
Imovina
poljoprivrednog dobra Lug je znatno umanjena što znači da su nekretnine došle u
ruke određenih pojedinaca bez ikakvog pravnog temelja i da su prodavane u
bescjenje. Prodaja navedenog zemljišta išla je preko Ministarstva
poljoprivrede, a kupoprodajni ugovor sa Strikom potpisao je bivši župan
Zadarske županije Šime Prtenjača,
1998. godine.
Zbog
navedenog «mešetarenja» sa zemljištem, Farma Bokanjac (otišla u stečaj) je tada
podnijela tužbu u kojoj je tražila ništavost natječaja i ugovora o kupoprodaji.
Zemljište su prodali za 2 kn/m2 iako
je cijena u to vrijeme bila najmanje 6
DEM po m2.
Čitav
natječaj je bio namještaljka određenih pojedinaca kojim su prekršena prava tvrtke
Farma Bokanjac koja je bila pravni
sljednik bivšeg Poljoprivrednog
kombinata Zadar u čijem se posjedu nalazilo i poljoprivredno imanje Lug.
Zadarska
županija, na čijem je čelu bio župan Šime Prtenjača, objavila je javni natječaj
u Vjesniku, želeći na taj način prikriti tu informaciju, u čemu je uspjela, što
je također očito bio dio dogovorenog scenarija.
Kupac
zemljišta izabran je prije raspisivanja natječaja, a Striki su elaborat
izradili pojedinci iz županijskih ureda Zadarske županije. Isti su vrlo dobro
znali čija se imovina nalazi na zemljištu Luga i kakva je vrijednost toga
poljoprivrednog dobra, a ipak su izrežirali čitavu prodaju.
Župan
Šime Prtenjača i načelnik općine
Poličnik Davor Lončar u javnosti su prezentirali da se protive prodaji
navedenog državnog poljoprivrednog imanja, a u stvarnosti su bili za njegovu
prodaju. Osim što su obnašali navedene funkcije, pripadali su i istoj stranci
HDZ-u koja je bila vodeća stranka u Hrvatskoj, Zadarskoj županiji i općini
Poličnik kada su na kriminalan način prodali poljoprivredno imanje Lug koje je
i dalje neobrađeno. Isti sada, da bi zavarali javnost, prozivaju jedni druge, a
Lug je i dalje u korovu.
Sve
aktivnosti oko prodaje imanja Lug vodila je Komisija za davanje u zakup i prodaju poljoprivrednog zemljišta
Zadarske županije. Općina Poličnik i Općinski odbor HDZ-a, tada na čelu s Lukom Skazlićem, slali su razne
podneske Zadarskoj županiji i Ministarstvu poljoprivrede u vezi prodaje te im
je Ministarstvo dalo odgovor da se o svim nejasnoćama glede navedenog predmeta
obrate na suradnju navedenoj Komisiji i Uredu za imovinsko-pravne poslove u Zadru.
Predsjednik
Županijskog odbora HDZ-a tada je bio Šime Prtenjača. Sve su iscenirali i sada
se izvlače da nitko nije kriv. Međutim, ustavne odredbe definirale su da pretvorbeni kriminal i ratno profiterstvo ne
zastarjevaju, a što se odnosi i na poljoprivredno imanje Lug.
Propadanje
poljoprivredne proizvodnje na području općine Poličnik ekonomska je trauma što
je posljedica uništenja poljoprivrednog dobra Lug, Baštica i dr. koja su
trebala biti okosnica poljoprivredne proizvodnje u općini Poličnik.
Posljedica takve vladavine je velika nezaposlenost u općini Poličnik što općinski vlastodršci žele
prikriti raznim smicalicama. Sada je u općini nezaposleno 388 osoba, a od toga
25 s višom i visokom stručnom spremom te s time općina ima najveću stopu
nezaposlenosti u Zadarskoj županiji.
KORUPCIJA OPĆINSKIH ČELNIKA
Nedavno
se načelnik općine Poličnik pohvalio da je vrijedno građevinsko zemljište u Poslovnoj zoni Grabi s kompletnom
infrastrukturom prodavao po bagatelnim cijenama od 7 eura
po m2.
Tržišna
cijena zemljišta po sudskim vještacima i Poreznoj upravi Zadar za zone u
Poličniku je minimalno 100 eura po
m2.
Država je prenijela pravo raspolaganja navedenog
zemljišta na općinu Poličnik, ali sigurno ne kao bezvrijednu imovinu.
Sporno
je, i za svaku osudu, što je općinska zemlja zauvijek otišla u ruke privatnih
vlasnika kao potpuno bezvrijedna, zbog čega su mještani općine Poličnik s
pravom nervozni i ogorčeni.
U
poslovnim zonama nisu otvorili niti jedan proizvodni pogon, već samo skladišta
koja zjape prazna i u kojima nema zaposlenih.
Mnogi
postavljaju pitanje zašto se načelniku općine Davoru Lončaru toliko žurilo rasprodati općinske terene. Ne bi ni
on, ni općina Poličnik propali da je sačekao neko vrijeme, jer za atraktivne
terene će zasigurno i u narednom periodu vladati interes.
Odgovor
se može naći u korupciji općinskih čelnika koji se dogovore s određenim
zainteresiranim poduzetnicima, naprimjer u Poslovnoj zoni Grabi će platiti formalno 7
eura općini, a ostatak, kojega ne evidentiraju, kako se dogovore načelnik i
poduzetnik, naprimjer 15, 20, 30 eura po m2 i dr., donesu direktno na ruke
načelniku i to je vrlo teško dokazivo zbog čega tako jeftino i rasprodaju. Tako
je slučaj i u svim drugim 74 poslovnim zonama Zadarske županije.
Prostornim
planovima općina zadarske županije predviđeno je preko 74 poslovne i ine zone s
toliko prostora da bi se u istom moglo zaposliti preko milijun radnika, a
zapravo cijela zadarska županija ima 170.398 stanovnika.
Većina
općina u navedenoj županiji, ali i drugdje, preživljava rasprodajom prostora u
zonama koje im je središnja država prenijela u vlasništvo bez naknade.
Još
degutantnija je spoznaja da je središnja država u uređenje tih zona ulupala
ogromna financijska sredstva kojima se također gubi svaki nadzor i trag.
Zašto
središnja država o ovome ne želi i neće raspravljati?
Razlozi
su sljedeći: sama je država u zone bez nadzora uložila zemljište i financijska
sredstva za uređenje, nemaju viziju organizacije društva i potrebnog broja
lokalnih samouprava, stranačka baza održanja na vlasti, koruptivna vertikala do
vrha svih struktura društva.
Na
kraju, nužno je na razini središnje države utvrditi strategiju razvoja
sagledavajući sve resurse prostora i
ljudi, izvršiti reviziju prostornih planova te prostore za poslovne zone
uskladiti sa stvanim potrebama, hitno izvršiti redukciju broja lokalnih samouprava
primjerenu tržišnom opstanku i potrebama društva (ne više od njih stotinjak).
Također
treba provjeriti i ispitati sve do sada realizirane poslovne zone kako
razvojnim učinkom, tako i koruptivnim i nezakonitim radnjama.
STRAŠENJE LJUDI LEGALIZACIJOM
Ovih dana, načelnik općine
Poličnik Davor Lončar razbacuje se izjavama u medijima o legalizaciji
nelegalnih objekata na području općine Poličnik, kojih ima 1400 i gdje nije
pristigao niti jedan zahtjev za legalizaciju. U izjavama navodi da ljudi mogu
ostati bez ičega u što su ulagali te da nastoje prikupiti sredstva i da
sačuvaju svoje objekte.
SHZ smatra da je dosta
opterećivanja građana s komunalnim doprinosom, plaćanjem geometara i
arhitekata.
Stranka hrvatskog zajedništva
poziva Davora Lončara da svojim primjerom pokaže i rastereti žitelje općine Poličnik
tako da potakne općinu Poličnik da se ukine u cijelosti komunalni doprinos za
legalizaciju bespravno izgrađenih objekata u općini Poličniku jer su ljudi taj komunalni doprinos već ranije
platili, kada su sami financirali infrastrukturu. Osim navedenog da Lončar
svojim primjerom predloži da općina Poličnik plati skupinu geometara i
arhitekata da besplatno vlasnicima nelegalnih objekata na području općine
Poličnik izvrše geodetske i arhitektonske snimke, tek će tada biti
uvjerljiv u izjavama o legalizaciji nelegalnih objekata.
Općina Poličnik može izdvojiti oko 10 milijuna kuna za
skupinu geometara i arhitekata za legalizaciju 1400 nelegalnih objekata, a ne
da očekuje da toliko dobije od legalizacije. Ista slovi kao najuspješnija u
Zadarskoj županiji iz razloga što je prodala najviše prostora u poslovnim zonama. Drži
primat isključivo po ukupnom prihodu od prodaje prostora u poslovnim zonama. Pošto
i dalje rasprodaje djedovinu neka se sada pokažu i tim novcima plate
legalizaciju.
U OPĆINI POLIČNIK
1310 BIRAČA VIŠKA
Pozivamo
nadležne institucije Republike Hrvatske da procesuiraju sve aktere u općini
Poličnik, izborna povjerenstva i biračke
odbore općine Poličnik koji su namještali lokalne izbore 2009. godine i
parlamentarne izbore 2011. godine u općini Poličnik preko viška birača. Općina
Poličnik ima više birača nego stanovnika.
Općinsko izborno povjerenstvo, 2009. godine, općine
Poličnik utvrdilo je da općina Poličnik ima ukupno 4478 birača i da je glasovalo 1930
birača, od čega je bilo 1877 važećih
glasova, dok je nevažećih listića bilo 53. Prema popisu stanovništva 2001. godine općina
Poličnik imala je 4664 stanovnika, a
od toga osoba mlađih od 18 godina 1244
ili 28,05 %.
Dakle,
imala je 2009. godine 1058 birača
viška
Izborno
povjerenstvo općine Poličnik za izbor zastupnika u Hrvatski sabor, 2011.
godine, utvrdilo je da općina ima 4514
birača. Ukupno je glasovalo 2370
birača, od čega je bilo 2280
važećih, dok je nevažećih listića bilo 90.
Prema popisu stanovništva 2011. godine općina Poličnik imala je 4448 stanovnika, a ako odbijemo osobe
mlađe od 18 godina, ispada da je općina Poličnik 2011. godine imala 1310 birača viška. Postavljamo pitanje
tko može dobiti ovakve izbore sa ovolikim brojm viška birača samo u jednoj
maloj općini, a gdje su druge općine, gradovi i županije u RH.
U
općini Poličnik je zamjećen i veliki postotak nevažećih listića.
Na
sljedeći se način namještaju izbori u općini Poličnik:
1.
Po pojedinim naseljima netko drugi glasa u ime ljudi koji su u inozemstvu ili u
ime građana koji ne izlaze na izbore. Ubaci se više zaokruženih listića za
određene osobe koje uopće ne izlaze na izbore.
2.
Na dan izbora kontroliraju se biračka
mjesta i listići, a kada se biračka mjesta zatvore, preko određenih skupina
kontroliraju i brojenje glasova te podmeću da bude i nevažećih listića. Kod
brojenja glasova odlučuju tko će proći, a tko ne.
3.
Županijsko, gradsko i općinsko izborno povjerenstvo oglušuje se na
nepravilnosti ili ne želi vidjeti. Pojedini predsjednici Županijskih i
Općinskih sudova u funkciji su pretežito takvih radnji iz razloga što su
politički imenovani na takve funkcije.
PISMO IVI SANAD ERU, BIVŠEM PRED SJEDNIKU
HRVATSKE VLADE I HDZ-a
SHZ
PODRUŽNICA POLIČNIK DOSTAVLJA HRVATSKOJ
JAVNOSTI PISMO KOJE SU MJEŠTANI POLIČNIKA UPUTILI IVI SANADERU, BIVŠEM
PREDSJEDNIKU HRVATSKE VLADE I HDZ-a, 2007. GODINE, U VEZI RUŠENJA RASPELA U
MJESTU POLIČNIK
Poštovani predsjedniče
hrvatske Vlade i HDZ-a,
Budući da mjerodavne lokalne
državne i crkvene institucije, osim
policije koja je nastupila isključivo protokolarno, nisu reagirale niti se odazvale našim
pozivima, zahtjevima (peticije) i molbama,
iako su prethodno upozoravane u više navrata, prisiljeni smo krenuti korak dalje u svrhu
traženja pravde i pravednog rješenja.
Obraćamo Vam se zbog rušenja
raspela u općini Poličnik kraj Zadra, koje je 17. ožujka oko 15 h bilo metom devijantnog
ponašanja, i to u katoličkom Poličniku u
kojem vlada HDZ.
U slobodnoj Hrvatskoj, koju je kao državu prvi priznao Ivan Pavao
II. , događaju se nakon njegove smrti ovakvi ekscesi.
Raspelo je postavljeno prije
3 godine i blagoslovio ga je svećenik don Ante,
koji je služio prije svećenika D.
Kelave.
Od utemeljenja, pokušalo se oskrvnuti na različite
načine, što je kulminiralo 17. ožujka 2007. , kad je raspelo porušeno skupa s postoljem.
Prevarili smo se smatravši da
će lokalne institucije riješiti tako veliki problem u mjestu koje je stoljećima
odolijevalo zlu, no sada smo uvidjeli
pozadinu ovog gnusnog čina.
U ovoj županiji je na vlasti
HDZ: Davor Lončar, načelnik općine
Poličnik; Željko Lončar, zamjenik HDZ-a
Zadarske županije; Božidar Kalmeta,
predsjednik HDZ-a Zadarske županije.
Čini se da su se u ovim
krajevima odgovorni vlastodršci opustili,
a na čiju štetu i za čije ciljeve,
pitamo se. Također se nadamo da ćete Vi ispraviti posljedice nepažnje
pojedinaca HDZ-a, jer drugi, u ovoj izbornoj godini, imaju stvoreni slučaj tj. veliki argument…
Zato neka se vrati postolje i
raspelo, baš na mjesto gdje je i bilo –
da se napravi i lijepa kapelica - koju
smo mi mještani planirali još i prije nekoliko godina.
Za ne vjerovati, prljavoj raboti pridružio se, perući ruke – i bio indiferentan – polički
svećenik D. Kelava, kojeg smo usmeno i pismeno
obavještavali, kao i vikara Zadarske
biskupije Mustaća, te biskupa
Prendžu, koje smo također molili i
upozoravali da zaštite rušenje raspela – planiranog od nostalgičara za
Jugoslavijom. . . Ili . . .
Uz prešutno odobravanje –
spomenutih iz HDZ-a, kojima smo se i
pismeno obraćali za pomoć, umjesto da
pomognu, svrstali su se na stranu rušitelja
raspela.
Nema nade ni pobjede za
one, koji su rušili ili ruše raspela. .
.
Činjenica je da je raspelo
postavljeno na sredini javnog puta, koji
je kao put služio stoljećima – pa Vam šaljemo i priloge kao dokaz:
1.
geodetska snimka
puta
2.
slike postolja i
raspela
3.
molbe koje smo
upućivali lokalnim institucijama i svećeniku Kelavi
4.
peticije mještana
P.S.
Oni koji su sudjelovali u
rušenju, oni koji su se svrstali na stranu rušitelja i oni koji su bili na
funkcijama, a nisu ništa poduzimali neka im bude opomena slučaj bivšeg
premijera.
KRIŽEM, SIMBOLOM ČOVJEKA – ŽIVOTA,
PROTIV ZLA NA PROSTOR IMA OPĆINE
POLIČNIK
Neka
ove glasovne vibracije – mještanima Općine Poličnik očiste dušu.
Osloboditi
se, pa biti slobodan, potom ostati slobodan po zasluzi, smisao je čovjeku.
Aktualni
vlastodršci kao robovi privida očituju se ohološću . . . Suprotno načelu
Apsolutnog - beskonačnog, ljubomorom i mržnjom tvore uvjete konačnom – kraju
života. Vlastodršci Općine Poličnik uglavnom po kvaliteti prezentiraju obitelji
u kojima su odgajani i žele se nametnuti časnim obiteljima koje kroz stoljeća
čuvaju ognjišta svoja i dostojanstveno žive.
Nisu
za vođe pa mještanima stvaraju probleme, oholi ne poštuju red pa su sami zlo i
posljedica.
Pojedinac loše odgajan, po navici, nesvjestan i dalje
je sklon raditi zlo. Dakle, problem zla čovjeka je što ni za sebe nema
rješenja, pa zato zlo čini i drugom. Lucifer ne poštuje Stvoritelja, jer je
neredom obolio . . ., posljedica ima svoj uzrok ali neurednima nespoznatljiv.
Takve
sudbine prašinom prekrivene, zastupnici su zla kao posljedice činjenja.
Zahrđali, ponašaju se umišljeno - kategorički, i nisu svjesni da su pokvarena
roba kako se i pokazuju, proturječe životu pa ga i nemaju.
Dakle,
križem za život, protiv izvrgnuća dobra.
Otkuda,
duhovnim i svjetovnim „vođama“ tolika želja da čovjeka drže u šaci, dok se sami
ne žele lustrirati, a što je lijek za
samokritičnost.
Dakle,
potrebna je lustracija – čišćenje, duhovnim i svjetovnim „ vođama“ i u
Poličniku, kao pomoć da shvate da su
prošla vremena prisile kojom su stvarali sljedbenike kao poslušne ovce.
Podijelili su vlast u Općini Poličnik s tutorima strancima da bi lakše po
starim šablonama vladali.
Skupa
sa strancima čak su porušili raspelo u
Poličniku, a da još nisu svjesni tog gnusnog nedjela kojeg su napravili.
Nametnuli su se uz pomoć dijela svećenstva koje ne radi u skladu s
vrijednostima i koristima za mještane Općine Poličnik, suglasno su dali
strancima i polička – crkvena imanja.
Posljedice
koje je izazvala vladajuća stranka zadnjih dvadeset godina u Općini Poličnik:
1.
neobrađena polja
2.
pad nataliteta
3.
emigracija se nije vratila koja je toliko sanjala o povratku u domovinu
4.
droga hvata maha
5.
uz pomoć vladajuće stranke porušen je križ u Poličniku
NAJVIŠE NEPRAVILNOSTI U OPĆINI POLIČNIK
Državni
ured za reviziju utvrdio je nepravilnosti i propuste u općini Poličnik za 2010.
godinu. Odgovorna osoba za izvršenje proračuna je Davor Lončar, načelnik općine Poličnik.
Utvrđene su sljedeće nepravilnosti i
propusti:
1. Do konca 2010. godine općina Poličnik nije uspostavila i razvila
financijsko upravljanje i kontrole u skladu s propisima koji uređuju ovo
područje. Nije donesen plan uspostave financijskog upravljanja i kontrola, što
nije u skladu s odredbom članka 8. Zakona o sustavu unutarnjih financijskih
kontrola u javnom sektoru.
Godišnje
izvješće o sustavu financijskog upravljanja i kontrola nije sastavljeno, što
nije u skladu s odredbom članka 16. Pravilnika o provedbi financijskog
upravljanja i kontrola u javnom sektoru.
Prema
odredbi članka 7. Zakona o fiskalnoj odgovornosti (Narodne novine 139/10),
čelnik je odgovoran za zakonito, namjensko i svrhovito korištenje sredstava te
za za učinkovito i djelotvorno funkcioniranje sustava financijskog upravljanja
i kontrola u okviru proračuna, o čemu je
obvezan za 2011. godinu sastaviti izjavu o fiskaloj odgovornosti i dostaviti je
Ministarstvu financija koje provjerava njezin sadržaj.
2. U glavnoj knjizi evidentirana su potraživanja za prihode poslovanja u
iznosu 1.354.512,00 kn, umjesto u iznosu 2.536.872,00 kn, što je za
1.181.360,00 kn manje od stvarnih potraživanja.
Prema
odredbi članka 5. Pravilnika o proračunskom računovodstvu i računskom planu
(Narodne novine 27/05 i 127/07) koji se primjenjivao za računovodstveno
evidentiranje za 2010. godinu, proračun je u svom knjigovodstvu obvezan
osigurati podatke pojedinačno po vrstama prihoda i primitaka, rashoda i
izdataka kao i o stanju imovine, obveza i vlastitih izvora.
3. Godišnji popis imovine i obveza za 2010. godinu nije obavljen na
propisani način.
Popisana
je nefinancijska imovina pri čemu su podaci o popisu iskazani u naturalnim, ali ne i u novčanim izrazima. Popisani su i novac u
banci i blagajni te dio potraživanja za odvoz komunalnog otpada i komunalnu
naknadu, dok depoziti, udjeli u glavnici, potraživanja za izgradnju grobnica,
općinske poreze, komunalni doprinos, koncesije i zakup poslovnog prostora te
obveze nisu popisani.
Odredbom
članka 15. Pravilnika o proračunskom računovodstvu i Računskom planu propisano
je da se popis imovine i obveza mora sastaviti na kraju svake poslovne godine
sa stanjem na datum bilance. Podaci o popisu unose se pojedinačno u naturalnim
i novčanim izrazima u popisne liste. Popisne liste su knjigovodstvene isprave
čiju vjerodostojnost potpisima potvrđuju članovi povjerenstva za popis.
4. Prihodi od komunalne naknade
ostvareni su u iznosu 492.488,00 kn. Jedinstveni upravni odjel je rješenja o
obvezi, iznosu i načinu plaćanja komunalne naknade donio za pravne osobe, dok
za fizičke osobe rješenja nisu donesena, a naknada se naplaćuje 5,00 kn po
stambenom objektu na temelju Odluke o komunalnoj naknadi iz 2009. godine.
Prema
odredbama članaka 22., 23., i 24 Zakona o komunalnom gospodarstvu (narodne
novine 26/03 – pročišćeni tekst, 82/04, 110/04, 178/04, 38/09., 79/09 i 49/11)
komunalnu naknadu plaćaju vlasnici, odnosno korisnici stambenog, poslovnog i
garažnog prostora, građevinskog zemljišta, rješenje donosi upravno tijelo
jedinice lokalne samouprave u čijem su djelokrugu poslovi komunalnog
gospodarstva, a rješenjem se utvrđuje visina komunalne naknade po m2 obračunske
površine, obračunska površina i mjesečni iznos komunalne naknade.
5. Prihodi od naknada za odvoz komunalnog otpada ostvareni su u iznosu
190.055,00 kn. Prikupljena sredstva od naknada za odvoz komunalnog otpada nisu prihod općine Poličnik jer je
odredbom članka 20. Zakona o komunalnom gospodarstvu propisano da se sredstva
za obavljanje komunalne djelatnosti u dijelu koji se odnosi na sakupljanje i
odvoz komunalnog otpada osiguravaju iz cijene usluge koju utvrđuje isporučitelj
usluge, a obveznik plaćanja je vlasnik nekretnina koji cijenu komunalne usluge
plaća isporučitelju usluge.
6. Isplaćena masa sredstava za plaće je veća od dozvoljene.
Prema
zakonskim odredbama dozvoljena masa sredstava za isplatu plaća je iznosila
1,586.528,00 kn (što je 20,0% od osnovice 7.932.638,00 kn), a isplaćeno je
2.092.578,00 kn ili 26,4% od osnovice. Navedeno nije u skladu s odredbom članka
14, Zakona o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi.
7. Rashodi za održavanje komunalne infrastrukture izvršeni su u iznosu
1.330.255,00 kn (javnu rasvjetu, održavanje nerazvrstanih cesta i poljskih
putova, deratizaciju i dezinsekciju, održavanje groblja, i sanaciju divljih
deponija). Općina nije donijela odluku kojom je trebalo odrediti komunalne
djelatnosti od lokalnog značenja u skladu s odredbom članka 3. Zakona o
komunalnom gospodarstvu.
Izvješća
o izvršenju programa održavanja komunalne infrastrukture i programa gradnje
objekata i uređaja komunalne infrastrukture nisu podnesena općinskom vijeću.
Prema
odredbama članka 28. stavka 4 . i članka 30. stavka 5. Zakona o komunalnom
gospodarstvu izvršno tijelo jedinice lokalne samouprave dužno je do kraja
ožujka svake godine predstavničkom tijelu jedinice lokalne samouprave podnijeti
izvješće o izvršenju programa održavanja komunalne infrastrukture i programa
gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture
Također
u program održavanja komunalne infrastrukture stavili su osim komunalnih
djelatnosti (održavanja groblja i javnih površina) i druge djelatnosti kao što su održavanje
opreme, održavanja domova i mrtvačnica, sportske dvorane, odvoz komunalnog
otpada (kućnog otpada) te protupožarnu i civilnu zaštitu koje ne spadaju u
komunalne djelatnosti propisane odredbom članka 22. stavka 1. Zakona.
8. Rashodi za održavanje nerazvrstanih cesta i poljskih putova izvršeni
su u iznosu 575.308,00 kn, a odnose se na nabavu i prijevoz materijala (tampon,
tucanik, agregat) te usluge iskopa poljskih putova. Poslovi održavanja
povjereni su raznim pravnim i fizičkim osobama bez provedbe prikupljanja ponuda
ili javnog natječaja.
Prema
odredbi članka 15. Zakona o komunalnom gospodarstvu predstavničko tijelo
jedinice lokalne samouprave određuje komunalne djelatnosti čije se obavljanje
može povjeriti pravnoj i fizičkoj osobi na temelju pisanog ugovora, te utvrđuje
uvjete i mjerila za provedbu prikupljanja ponuda ili javnog natječaja za
njihovo povjeravanje.
9. Općina je u 2010. godini provela osam postupaka javne nabave od čega
dva otvorena te šest pregovaračkih postupaka
javne nabave bez prethodne objave u skladu s odredbama Zakona o javnoj nabavi. Po
provedenim postupcima s odabranim ponuditeljima zaključila je ugovore u
vrijednosti 15.297.933,00 kn.
DEMAGOZI – SOFISTI PO NEDJELIMA
UVIJEK SU TRAGIČNO KONAČNI
Objavljenim
tekstom 27. 10. 2012. godine u Zadarskom listu, Lončar: "Ne znam
zašto me prijavljuju, ni koji su im motivi"! Novinarka površno prezentira
očigledno - ozbiljnu stvarnost - nastalu zadnjih dvadeset godina za vladavine
HDZ u Općini Poličnik preko institucije kojoj je Davor Lončar na čelu, a kao
demagog uvjerava samo retardirane. Takvi tekstovi otkrivaju i kvalitetu
načelnika Općine Poličnik.
Optužuje Davor Lončar sam sebe i instituciju koju zastupa, kao član HDZ i načelnik Općine Poličnik, odgovoran je po preuzetoj dužnosti, jer je riječima, djelima i propustima . . . umislio je da pojedinac može biti iznad općeg dobra jednog naroda. Dakle, Davor Lončar ne shvaća pa sebe toliko ističe, čudi se zašto njega optužuje stranka SHZ kao opozicija ili netko drugi. . . , i stranku HDZ na vlasti.
Optužuje Davor Lončar sam sebe i instituciju koju zastupa, kao član HDZ i načelnik Općine Poličnik, odgovoran je po preuzetoj dužnosti, jer je riječima, djelima i propustima . . . umislio je da pojedinac može biti iznad općeg dobra jednog naroda. Dakle, Davor Lončar ne shvaća pa sebe toliko ističe, čudi se zašto njega optužuje stranka SHZ kao opozicija ili netko drugi. . . , i stranku HDZ na vlasti.
Doista,
općinari Općine Poličnik preko svojih glasnogovornika pokušavaju sofističkim
stilom manje argumente pretvoriti u veće.
Pustimo
neka konkretna djela i stvarnost svjedoče!
Optužuju
načelnika Općine Poličnik da je riječju, djelom i propustom za prošlih dvadeset
godina vladavine odgovoran osobno i kao načelnik institucije zbog:
1.
zapuštenih polja
2. pada nataliteta zadnjih dvadeset godina
3. nije stimulirao emigraciju za povratak u Općinu Poličnik
4. jer droga doslovce hara u Općini Poličnik
5. jer je bio na strani rušitelja raspela u Poličniku i nije poduzeo ništa
2. pada nataliteta zadnjih dvadeset godina
3. nije stimulirao emigraciju za povratak u Općinu Poličnik
4. jer droga doslovce hara u Općini Poličnik
5. jer je bio na strani rušitelja raspela u Poličniku i nije poduzeo ništa
da se
ne poruši
5. jer rasprodaje djedovinu Poličanaca
6. zbog velikog broja nezaposlenih u Općini Poličnik
Iz navedenog proizlazi da je sam sebe optužio i . . . , a ne da dotičnog Davora Lončara netko optužuje bez argumenata, za njega su krivci svi koji otkrivaju pojedince u Općini Poličnik, instituciji kojoj je on načelnik.
SHZ dostavlja Hrvatima, ne samo iz Općine Poličnik, nego i svim Hrvatima u Hrvatskoj i dijaspori, kao stranka u opoziciji, tekstove koji potiču, savjetuju, jer SHZ potiče na zajedništvo kao garanciju opstanku Hrvata i Hrvatske kao države.
U
Poličniku, 4. veljače 2013. godine
STRANKA HRVATSKOG ZAJEDNIŠTVA
PODRUŽNICA POLIČNIK
Nema komentara:
Objavi komentar