nedjelja, 10. srpnja 2016.

Vikendaši ne dozvolite da Vas pljačkaju, upoznajte se sa zakonom o naplati odvoza kućnog otpada



STRANKA HRVATSKOG ZAJEDNIŠTVA
PRIOPĆENJE ZA JAVNOST

Vikendaši ne dozvolite da Vas pljačkaju, upoznajte se sa zakonom o naplati odvoza kućnog otpada



Člankom 33. stavkom 1. Zakona o održivom gospodarenju otpadom ("Narodne novine" broj: 94/2013., u daljnjem tekstu: Zakon) propisano je da je davatelj usluge dužan obračunati cijenu javne usluge iz članka 30. stavka 1. ovoga Zakona na način kojim se osigurava primjena načela »onečišćivač plaća«, ekonomski održivo poslovanje te sigurnost, redovitost i kvalitetu pružanja te usluge sukladno odredbama ovoga Zakona, uredbe iz članka 29. stavka 10. ovoga Zakona i odluke iz članka 30. stavka 7. ovoga Zakona. 

Stavkom 2. istog članka je propisano da je davatelj usluge dužan korisniku usluge obračunavati cijenu javne usluge iz članka 30. stavka 1. ovoga Zakona razmjerno količini predanog otpada u obračunskom razdoblju, pri čemu je kriterij količine otpada u obračunskom razdoblju masa predanog otpada ili volumen spremnika otpada i broj pražnjenja spremnika sukladno odluci iz članka 30. stavka 7. ovoga Zakona.

Stavkom 3. spomenutog članka je propisano da je davatelj usluge dužan voditi evidenciju o preuzetoj količini otpada od pojedinog korisnika usluge u obračunskom razdoblju prema kriteriju količine otpada iz stavka 2. ovoga članka.

Člankom 179. stavkom 5. Zakona propisano je da su jedinice lokalne samouprave dužne donijeti odluke iz članka 30. stavka 7. i članka 36. stavka 13. ovoga Zakona u roku od tri mjeseca od dana stupanja na snagu uredbe iz članka 29. stavka 10. ovoga Zakona.

Stavkom 7. istog članka Zakona je propisano da je davatelj usluge dužan podnijeti cjenik iz članka 33. stavka 5. ovoga Zakona na suglasnost izvršnom tijelu jedinice lokalne samouprave na koju se cjenik odnosi u roku od mjesec dana od donošenja odluke o dodjeli obavljanja javne usluge prikupljanja mješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada iz članka 31. stavka 2. ovoga Zakona, odnosno donošenja odluke o davanju koncesije iz članka 31. stavka 7. ovoga Zakona.

Odredbom članka 182. stavka 1. Zakona propisano je da će VIada uredbe iz članka 26. stavka 10., članka 29. stavka 10., članka 53. stavka 4. i članka 118. stavka 4. ovoga Zakona donijeti u roku od 12 mjeseci od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.

Odredbom članka 187. stavka 1. Zakona je propisano da danom stupanja na snagu ovoga Zakona u Zakonu o komunalnom gospodarstvu (»Narodne novine«, br. 36/95., 70/97., 128/99.,57/00., 129/00.,59/01.,82/04., 110/04., 178/04.,38/09., 79/09., 49/11., 84/11., 90/11. i 144112.) prestaju važiti odredbe članaka 3., 1l., 20., 30. i 34. u odnosu na komunalnu djelatnost odrzavanja čistoće, u dijelu koji se odnosi na skupljanje i odvoz komunalnog otpada na odredena odlagališta i komunalnu djelatnost odlaganja komunalnog otpada.

Odredbom stavka 3. istog članka Zakona je propisano da cjenici za komunalne usluge doneseni na temelju Zakona o komunalnom gospodarstvu u odnosu na komunalnu djelatnost održavanja čistoće, u dijelu koji se odnosi na skupljanje i odvoz komunalnog otpada na određena odlagališta i komunalnu djelatnost odlaganja komunalnog otpada važe do primjene cjenika iz članka 33. stavka 5. ovoga Zakona.

Imajući u vidu citirane odredbe Zakona, vidljivo je da cjenici za komunalne usluge ostaju, odnosno mogu ostati na snazi maksimalno do 16 mjeseci od stupanja na snagu ovoga Zakona.

Davatelj usluge može i dužan je cijenu javne usluge obračunavati razmjemo količini predanog otpada u obračunskom razdoblju, pri čemu je kriterij količine otpada u obračunskom razdoblju masa predanog otpada iii volumen spremnika otpada i broj pražnjenja spremnika sukladno odluci iz članka 30. stavka 7. ovoga Zakona.

Ako davatelj usluge cijenu javne usluge ne obračunava razmjemo količini predanog otpada u obračunskom razdoblju, pri čemu je kriterij količine otpada u obračunskom razdoblju masa predanog otpada ili volumen spremnika otpada i broj pražnjenja spremnika to predstavlja prekršaj- kažnjiv na temelju odredbe članka 171. stavka 1. točke 4. i stavka 2, odnosno 3. Zakona.

Ako davatelj usluge ne vodi evidenciju o preuzetoj količini otpada od pojedinog korisnika usluge u obračunskom razdoblju prema kriteriju količine otpada to predstavlja prekršaj kažnjiv na temelju odredbe članka 171. stavka 1. točke 5. i stavka 2, odnosno 3. Zakona. 

Potrošači koji samo povremeno, odnosno tijekom ljetnih mjeseci borave na određenom području, dužni su platiti odvoz komunalnog otpada samo za predani otpad za vrijeme boravka, a prije pokretanja inspekcijskog nadzora treba utvrditi da li je prijavitelj potrošač u smislu odredbe članka 3. stavka 1. podstavka 9. ZZP-a i to provjerom kod nadležnog ureda državne uprave koji iznajmljivačima daje odobrenja za pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu.

Ukoliko se radi o osobi koja ne pruža ugostiteljske usluge u domaćinstvu, dakle potrošaču (vikendašu) isti treba dostaviti potvrdu o prebivalištu (prebivalište je mjesto i adresa u Republici Hrvatskoj na kojoj se osoba "trajno nastanila radi ostvarivanja svojih prava i obveza vezanih za životne interese kao što su obiteljski, profesionalni, ekonomski, socijalni, kulturni i drugi interesi  kao i dokaz koliko je boravio na adresi na kojoj je ispostavljen račun za obavljenu komunalnu uslugu (boravišna pristojba i slično).

Sukladno citiranoj odredbi članka 187. Zakona, prestaju važiti odredbe članaka 3., 11.,20., 30. i 34. Zakonu o komunalnom gospodarstvu, u odnosu na komunalnu djelatnost održavanja čistoće, u dijelu koji se odnosi na skupljanje i odvoz komunalnog otpada na određena odlagališta i komunalnu djelatnost odlaganja komunalnog otpada pa time i kontrola legaliteta obavljanja djelatnosti prelazi u nadležnost inspektora zaštite okoliša Ministarstva, sukladno odredbi članka 141. stavka 1. Zakona. 

Nadalje, sukladno odredbi članka 24. stavka 4. Zakona o inspekcijama u gospodarstvu ("Narodne novine" broj: 14114.) inspektor može od nadzirane pravne i fizičke osobe tražiti izvršenje pojedine radnje u postupku radi potpunog utvrđivanja činjeničnog stanja i odrediti rok izvršenja te radnje.

Člankom 25. istog Zakona propisano je da su pravne i fizičke osobe dužne na pisano traženje inspektora, u primjerenom roku koji odredi inspektor, dostaviti iIi pripremiti točne i potpune podatke, obavijesti i materijale koji su mu potrebni za obavljanje inspekcijskog nadzora.

Zagreb-Zadar, 10. srpnja 2016. godine

STRANKA HRVATSKOG ZAJEDNIŠTVA

Nema komentara:

Objavi komentar